dimarts, 13 de novembre del 2012

Ascenció al Puigmal des de Fontalba passant per Núria

El Puigmal és una muntanya del Pirineu Occidental (2909,8 m) situada entre les comarques de l'Alta Cerdanya i el Ripollès. És un cim molt concorregut a l'estiu, de fet, el dia que el vam pujar s'hi feia un tast de vins a dalt de tot.

Per arribar-hi agafem una pista des de Queralbs que després d'uns 11kms ens deixarà al punt d'inici, a Fontalba (2.063m). Allà deixem el cotxe i comencem el camí cap al cim.

Ens comencem a aproximar per uns prats amb poc desnivell amb la companyia d'unes vaques molt simpàtiques,  però als 10 minuts el desnivell comença a augmentar, aquest es fa continu amb dos replans a mitja pujada (uns 45 minuts).

Arribats al segon replà comença la darrera etapa de la pujada, una mica més forta, d'uns 30 minuts. Un cop passada la pujada es torna a suavitzar el terreny fins arribar a dalt del cim del Puigmal.
Gaudim de les vistes. Es veu França.

Comencem a baixar pel camí que ens portarà a Núria. La primera part de la baixa té força desnivell i el terreny és rocós.
Un cop passat aquest punt, el descens és molt més suau i amb un camí agradable. Baixant ens desviem a la dreta, on apareix una petita pujada, i acte seguit comença la baixada definitiva fins el Santuari de Núria, passant per un petit bosc a últim moment.
Arribem a Núria i ens parem a dinar tot observant i gaudint del bonic paissatge.
Per tornar cap a fontalba anem al costat dret de l'embassament, on comencem a ascendir i als cinc minuts deixem un mirador a l'esquerra.
El principi és ascens, però un cop passat aquest es manté el desnivell amb petites pujades i baixades, el camí torna a ser agradable. Passem per uns rierols on hi posem els peus nuus per aprofitar l'efecte de l'aigua gelada com a antiinflamatori.

La ruta circular són aproximàdament un 14kms.
Hem gaudit de la ruta durant 6 hores en total aproximàdament sense contar les petites parades i el descans per dinar.